آموزش تعمیرات ایسیو و برگرداندن حافظه

آموزش تعمیرات ایسیو و برگرداندن حافظه

آموزش تعمیرات ایسیو و برگرداندن حافظه

آیا با آموزش تعمیرات ایسیو و برگرداندن حافظه میتوانیم ایسیو را تعمیر کنیم؟ چگونه میتوانیم تعمیرات ایسیو و برگرداندن حافظه را آموزش ببینم؟ کجا میتوان نحوه تعمیرات ایسیو و برگرداندن حافظه را آموزش دید؟ 

نحوه محافظت و پاک کردن ایسیو و آموزش تعمیرات ایسیو

اگر موارد زیر را انجام دهید حافظه موقت در ایسیو کاملا پاک شده وخودرو برای بازه زمانی به علت بعضی ایرادات و پارامترهای از بین رفته درست کار نمی کند:

1-بازکردن سیم باطری در بازه زمانی بالای 15 دقیقه

2-بازکردن اتصال دهنده  ECUبیش از 15 دقیقه

3-بازکردن رله دوبل در خودروهای غیر مولتی پلکس و سوکت های BSM در خودروهای مولتی پلکس بیش از 15 دقیقه

در چنین وضعیتی باید حافظه جدید به خودرو داده شود. در این صورت خودرو بی دلیل و ناگهانی ایست نموده و در هنگام تغییر دنده و به خصوص در هنگام معکوس کشیدن راننده خودرو لحظه ای دچار ایست می شود. البته این خودروهای نوزیاد محسوس نیست ولی در هرصورت تجدید حافظه  ECU کاملا مفید خواهد بود.

 

برگرداندن حافظه

اصولا با توجه به اینکه در کارخانه های مختلف روش ها و متدهای مختلفی برای تولید وجود دارد و نیز نظر به استفاده خودرو در کشور ها و مناطق مختلف با شرایط متفاوت در ECU نوعی قابلیت سازگاری و یکسان سازی وجود دارد که این توانایی بر مبنای چهار عنصر ذیل پایه گذاری می شود:

سنسور اکسیژن

سنسور موقعیت دریچه گاز

سنسور ضربه

استپ موتور

برای بازگرداندن حافظه از روش پیشنهادی یکی از شرکت های سازنده استفاده می کنیم:

سوئیچ را به مدت حداقل 10 ثانیه ببندید. حالا در بازه زمانی 10 ثانیه باز کنید. اتومبیل را روشن کنید و به مدت حداقل 10 ثانیه گاز ندهید. دنده ها را یک به یک معرفی کنید.

هر کنترل  یونیت بنا به نوع تکنولوژی ساخت و نوع نرم افزاری که در آن به کار رفته، مدام در حال چک کردن  قطعات متصل به خودش میباشد. اینکه این بازرسی ها چه قطعاتی را پوشش می دهند و چه قدر تست آن معتبر است، بستگی به نوع کنترل یونیت یا همان ایسیو دارد.

با پیشرفت در قدرت پردازش میکرو کنترلرهای نصب برروی کنترل یونیت و استفاده از شبکه های مولتی پلکس ایسیوها قادر شده اند که سنسورها و عملگرها رابهتر و دقیق تر بازرسی کنند. در بعضی موارد این بازرسی ها تا 100بار در ثانیه و به صورت مدام در حال انجام شدن هستند. اگر کنترل یونیت در هنگام این بازرسی ها مشکل را مشاهده کند، فورا کد خطا یا data Trouble Code  یا به اختصار   DTC را در حافظه خود ذخیره می کند. سپس به محض اتصال دستگاه عیب یاب و در خواست کدهای خطا موارد مشاهده شده از طرف ایسیو به دستگاه عیب یاب منتقل می شوند و تعمیرکار مشکلی را که ایسیو تشخیص داده می تواند روی صفحه نمایش ببیند مثلا سنسور اکسیژن بالای کاتالیزور به بدنه اتصال کرده است. البته چیزی که از کنترل یونیت به دستگاه عیب یاب فرستاده می شود فقط یک کد است و این قدرت برنامه و دیتا بیس دستگاه عیب یاب هست که بتواند این کد را چگونه تعبیر کند.

تعمیرکار با دیدن توضیح ابتدا باید چک کند که نوع خطا ماندگار بوده یا لحظه ای بوده است.      

کد خطا ماندگاربه کدی اطلاق می شود که در گذشته اتفاق افتاده و در آخرین بازرسی کنترل یونیت از قطعه معیوب هنوز وجود داشته است . این نوع کد با پاک کردن توسط دستگاه ازبین نمی رود (در حقیقت می رود اما به محض بازکردن سوئیچ ب استارت خودرو بر می گردد) و واضح است که  قطعه معیوب باید تعویض یا تعمیر شود و سپس کد خطا پاک شود.

کد خطا لحظه ای هم به کدی اطلاق میشود که در گذشته به هرعلتی مشاهده شده ولی الان دیگر خبری ازان نیست پس با پاک کردن معمولا ازروی حافظه پاک می شود. عللی که می تواند باعث بوجود امدن چنین کدی بشود : مشکل نرم افزاری کنترل یونیت، نویز روی دسته سیم، شلی سوکت سنسور یا عملگر و...

با نصب ردیاب دلتا بر روی وسایل نقلیه خود آرامش و آسایش را به خانواده ی خود هدیه دهید.

www.deltagps.ir

آموزش تعمیرات ایسیو و برگرداندن حافظه

 


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...